Izvajanje se ocenjuje po naslednjih elementih:
- prepoznavnost izvajalca in njegovih dejavnosti v okolju (smerne oznake lokacije, tabla z nazivom, načini povezanosti in sodelovanje z okoljem iz katerega prihajajo stanovalci),
- predstavitvena brošura ali zloženka z osnovnimi informacijami (dejavnosti izvajalca
- glavna in dodatne možnosti, komu je namenjen osnovni program in kaj obsega, telefonske številke ključnih služb, viri prihodkov in razmerja, izvleček iz hišnega reda, predstavitev ključnega osebja),
- predstavitev postopka vključitve in sprejema novih stanovalcev (vloga, nujna dokumentacija, čakalna lista, komisija za sprejem, obravnava prioritet, izdaja odločbe, sklenitev dogovora o vrsti storitve, načini zagotavljanja plačila storitev),
- sprejem in uvajanje v dejavnosti izvajalca (termini za sprejeme, službe, ki sodelujejo pri sprejemu, način vključitve stanovalca na oddelek, seznanitev s sostanovalci, informacije o službah, o pravicah stanovalcev), možnosti za različne socialne stike stanovalcev (možnosti telefoniranja, obiski, izleti, zunanje dejavnosti, možnosti za verske obrede, druge družabne dejavnosti, življenje v parih, spolno vedenje),
- sistem razpršenosti socialnih mrež stanovalcev v programu in v širšem okolju,
- možnosti za uresničevanje načel in pravic stanovalcev do: ñ individualizirane obravnave,
- proste izbire aktivnosti, programov in drugih ponujenih možnosti (izbor med različnimi programi, možnost, da se začasno ne vključi v nobeno aktivnost),
- upoštevanja osebnosti stanovalca (nasprotuje vključitvi, želi zapustiti program, odnos osebja, naslavljanje, pozdravljanje),
- zasebnosti (osebje vstopa v bivalni prostor stanovalcev le s privolitvijo, potrka, prosi za dovoljenje itd.),
- ali vsebine vodenja omogočajo čim večjo stopnjo samostojnosti,
- ali ima stanovalec svojega zaupnika,
- zagotavljanje standarda prehrane, osebne higiene, opreme, varstva, nege,
- pritožbeni postopki stanovalcev ali drugih upravičencev (sistem notranjih ugovorov, obveščenost o možnostih za pritožbe na zunanje pritožnike, načini za nadzor svojcev, možnosti za ocenjevanje dela preko strokovne javnosti),
- hišni red (sistem prepovedi, pričakovanja, možnost sprememb, fleksibilnost določb),
- dostop do informacij in pravil za določanje cen storitev, razvrščanju v kategorije nege, posebnih vrst prehrane, plačil dodatkov, uporaba žepnine itd.,
- pogoji za multidisciplinarne obravnave,
- sistem za spremljanje počutja stanovalcev,
- uradne ure´ posameznih služb in vodstva izvajalca,
- ali so stanovalci dejansko upravičenci po 7. členu, točke B), pravilnika o standardih in normativih socialno varstvenih storitev,
- soglasja stanovalcev oziroma njihovih zakonitih zastopnikov za bivanje,
- sodelovanje s svojci, prostovoljci, društvi in drugimi civilnimi združenji,
- sistem zagovorništva in varstva pravic za stanovalce, ki niso sposobni sami skrbeti za svoje pravice,
- načini za opolnomočanje´ stanovalcev, da v čim večji meri izrazijo svoje predloge, pomisleke itd.,
- program za razbremenitev družine in za podporo družini, iz katere prihaja upravičenec,
- programi za razvijanje samostojnosti,
- možnosti za organizacijo prostočasnih dejavnosti,
- aktivnosti izvajalca, ki zagotavljajo odpust stanovalca ali nadomestitev institucionalnega varstva z milejšim´ ukrepom, prilagojenim sposobnostim posameznika (namestitev v drugo družino, stanovanjske skupine, dnevni centri itd.).